Piliere školy
Pedagóg a rodič sú sprievodcami dieťaťa na „ceste poznávania“, ktorá stojí na troch pilieroch:
VZDELÁVANIE
Preferovanie zážitkovej formy vzdelávania a kladenie dôrazu na gramotnosť: jazykovú - výučba anglického jazyka od 1. ročníka prostredníctvom „native speakra“, technickú - zapájanie nových foriem technickej výučby, komunikačnú - formulovanie a prezentovanie myšienok, informačnú - práca s informačnými zdrojmi, kritické hodnotenie informácií, finančnú - poznanie hodnoty peňazí a ich efektívne používanie, ekologickú - aktívne ekologické správanie – „zelená“ škola, kreatívnu - podpora tvorivosti myslenia a manuálnych zručností.
„Cieľom vzdelania a múdrosti je, aby človek videl pred sebou jasnú cestu života, po nej opatrne vykračoval, pamätal na minulosť, poznal prítomnosť a predvídal budúcnosť.“ J.A.Komenský
BUDOVANIE CHARAKTERU
Akceptovanie originality a jedinečnosti každého dieťaťa, snaha o formovanie charakternej a empatickej osobnosti na základe kresťanskej morálky a biblických princípov, podpora vnútornej motivácie a cieľavedomosti, tvorba podmienok pre budovanie zdravého sebavedomia, vedenie k zodpovednosti za svoje rozhodnutia a činy, vychovávanie k tímovej spolupráci.
VYTVÁRANIE KOMUNITY
- intenzívna spolupráca s rodinami žiakov (poradenstvo, prednášky, voľnočasové aktivity),
- bezpečné a radostné prostredie so vzájomným rešpektom a právom na omyly,
- pocit spolupatričnosti medzi žiakmi, pedagógmi a rodičmi (spoločný cieľ – spoločný smer),
- vzdelávanie učiteľov a spolupráca s riaditeľmi ostatných základných škôl prostredníctvom Akadémie riaditeľov a rôznych seminárov